Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rondo Zesłańców Syberyjskich doczeka się remontu? To już kolejna próba zmian. W przetargu zgłosiła się jedna firma

Alicja Glinianowicz
Alicja Glinianowicz
Rondo Zesłańców Syberyjskich jest jednym z bardziej ruchliwych miejsc na drogowej mapie Warszawy. O modernizacji mówi się już od dawna, ponieważ funkcjonują tam doraźne rozwiązania sprzed wielu lat. Teraz Zarząd Dróg Miejskich ogłosił, że w przetargu na zaprojektowanie przebudowy Ronda Zesłańców Syberyjskich zgłosiła się jedna firma.
Rondo Zesłańców Syberyjskich jest jednym z bardziej ruchliwych miejsc na drogowej mapie Warszawy. O modernizacji mówi się już od dawna, ponieważ funkcjonują tam doraźne rozwiązania sprzed wielu lat. Teraz Zarząd Dróg Miejskich ogłosił, że w przetargu na zaprojektowanie przebudowy Ronda Zesłańców Syberyjskich zgłosiła się jedna firma. ZDM
Rondo Zesłańców Syberyjskich jest jednym z bardziej ruchliwych miejsc na drogowej mapie Warszawy. O modernizacji mówi się już od dawna, ponieważ funkcjonują tam doraźne rozwiązania sprzed wielu lat. Teraz Zarząd Dróg Miejskich ogłosił, że w przetargu na zaprojektowanie przebudowy Ronda Zesłańców Syberyjskich zgłosiła się jedna firma. Na zmianach zyskać mają szczególnie rowerzyści.

Rondo Zesłańców Syberyjskich „czarnym punktem” w Warszawie

Skrzyżowanie znajdujące się u zbiegu Woli i Ochoty ponad dwie dekady temu zostało przebudowane na trzypoziomowy węzeł drogowy. Dzisiaj jednak można powiedzieć, że rondo wygląda, jak z poprzedniej epoki – powstało na długo przed obowiązującymi obecnie w stolicy wytycznymi. Chodzi zarówno o pieszych, jak i rowerzystów.

Jak tłumaczy sam ZDM, „efektem są rozwiązania dość niefortunne i nieprzystające do współczesnych standardów”. Na rondzie Zesłańców Syberyjskich przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe funkcjonują pod ziemią. Jezdnię po południowej stronie pokonuje się w poziomie terenu, a następnie chodnik i droga rowerowa pod ostrym kątem zagłębiają się pod powierzchnię i zakończone są schodami. Nie ma też żadnego połączenia pieszo-rowerowego w osi wschód-zachód po północnej stronie ronda. Skrzyżowanie to jest tez niedostosowane dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Teraz miasto podjęło kolejną próbę zmian w tej lokalizacji. ZDM zakończył zbieranie ofert w przetargu na przebudowę ronda. Przetarg był ogłoszony w styczniu tego roku.

Rondo Zesłańców Syberyjskich jest jednym z bardziej ruchliwych miejsc na drogowej mapie Warszawy. O modernizacji mówi się już od dawna, ponieważ funkcjonują tam doraźne rozwiązania sprzed wielu lat. Teraz Zarząd Dróg Miejskich ogłosił, że w przetargu na zaprojektowanie przebudowy Ronda Zesłańców Syberyjskich zgłosiła się jedna firma.

Rondo Zesłańców Syberyjskich doczeka się remontu? To już kol...

Jedna firma chętna przebudować rondo Zesłańców Syberyjskich

„Zakończyliśmy zbieranie ofert w przetargu na zaprojektowanie przebudowy ronda Zesłańców Syberyjskich. Zgłosiła się jedna firma, której oferta opiewa na nieco ponad 781 tys. zł. To ponad 100 tys. zł mniej niż zabezpieczyliśmy na ten cel. Teraz oferta będzie analizowana” – podaje stołeczni drogowcy.

Jeżeli postępowanie uda się rozstrzygnąć, to wykonawca będzie miał 16 miesięcy na opracowanie projektu przebudowy.

Rondo Zesłańców Syberyjskich doczeka się remontu?
Rondo Zesłańców Syberyjskich jest jednym z bardziej ruchliwych miejsc na drogowej mapie Warszawy. O modernizacji mówi się już od dawna, ponieważ funkcjonują tam doraźne rozwiązania sprzed wielu lat. Teraz Zarząd Dróg Miejskich ogłosił, że w przetargu na zaprojektowanie przebudowy Ronda Zesłańców Syberyjskich zgłosiła się jedna firma. ZDM

Chętna na zaprojektowanie przebudowy ronda okazała się firma Infra Centrum Doradztwa sp. z o.o. z Leszna. Jej oferta opiewa na nieco ponad 781 tys. zł. To ponad 100 tys. zł mniej niż zakładało na ten cel miasto.

Jak wyjaśnia ZDM, celem inwestycji jest przede wszystkim likwidacja istniejących przejść podziemnych i zastąpienie ich naziemnymi.

„Równolegle do przejść zostaną wyznaczone przejazdy rowerowe. Wiąże się to oczywiście z koniecznością przeprojektowania sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniu. Istniejące drogi rowerowe, obecnie wykonane z kostki betonowej, zostaną zbudowane od nowa – szersze i asfaltowe. Przebudowane zostaną również chodniki oraz przystanki autobusowe” – wyjaśnia Zarząd Dróg Miejskich.

Zwycięzca przetargu ma za zadanie narysować tymczasowy przebieg drogi dla rowerów w rejonie autobusowego Dworca Zachodniego, który w przyszłości ma zostać przebudowany.

Prowadzone przez PKP prace powinny zakończyć się jeszcze przed planowanymi robotami na rondzie. W perspektywie najbliższych lat ma powstać też linia tramwajowa wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920.

„Przed rondem Zesłańców zostanie schowana w tunelu, następnie pod ziemią ominie rondo od wschodu i połączy się z podziemnym przystankiem przygotowanym już specjalnie na ten cel pod dworcem kolejowym. W ramach tych prac zostanie również zmodernizowana droga rowerowa na ulicy Bitwy Warszawskiej” – deklarują zdrogowcy.

Przypomnijmy, że przebudowa ronda Zesłańców Syberyjskich planowana była już w na lata 2016-2019. Wtedy jednak wysokie inne inwestycje okazały się wyżej na liście miasta, a wysokie ceny w przetargach nie pozwoliły na realizację inwestycji na skrzyżowaniu u zbiegu Woli i Ochoty.

W lipcu ubiegłego roku ZDM ogłosił przetarg na projekt, ale ani jeden wykonawca nie był wówczas gotowy podjąć się tego zadania.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto